Käyttöehdot, 19.11.2018

Yleistä

Tervetuloa Sportyfeel-verkkokauppaan! Pyydämme sinua ystävällisesti tutustumaan käyttöehtoihin (sisältäen toimitus-, maksu- ja palautusehdot) sekä tietosuojalausekkeeseen ja evästekäytäntöihin ennen tilaamista tai asiakastilin luomista.

Sportyfeel-verkkokauppa on Lidl Suomi Ky:n (myöhemmin Lidl) hallinnoima verkkokauppa ja myynnistä vastaa Lidl Suomi Ky (Y-tunnus 1615779-0, Niittymäentie 7, PL 500, 02201 Espoo, 09 234561, info@lidl.fi). Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron ja mahdolliset pantit. Pidätämme oikeuden muuttaa hintoja, toimituskuluja, käyttö-, toimitus- ja maksuehtoja sekä tietosuojalauseketta ja evästekäytäntöä. Noudatamme Suomen laissa säädettyjä etäkaupan ehtoja. Asiakkaan on oltava täysi-ikäinen tilatakseen verkkokaupasta. Jotkin maksutavat vaativat lisäksi 20 vuoden ikää. Lidl ei takaa verkkokaupan keskeytyksetöntä tai virheetöntä toimintaa ja palvelussa saattaa esiintyä katkoja esimerkiksi järjestelmän tai laitteiston huolto- ja ylläpitotoimenpiteiden vuoksi. Lidl ei vastaa verkkokaupan käyttöön liittyvistä vahingoista, ellei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu. Lidl ei vastaa viivästyksestä ja/tai vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Lidlin kohtuullisten vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Immateriaalioikeudet ovat Lidlin ja/tai sen yhteistyökumppanin omaisuutta.

Mikäli viimeisestä sisäänkirjautumisesta tai ostotapahtumasta on kulunut yli kaksi vuotta, poistamme käyttäjätilin ja siihen liittyvät henkilötiedot automaattisesti. Pidätämme myös oikeuden poistaa käyttäjätili ja henkilötiedot palvelusta ja järjestelmistämme, mikäli käyttöehtoja on rikottu.

 

Asiakastilin luominen

Voit rekisteröityä verkkokauppaan luomalla asiakastilin. Tällöin sinun tulee syöttää nimesi ja sähköpostiosoitteesi, sekä määritellä sivustolla käytettävä salasana. Rekisteröitymällä hyväksyt käyttöehdot sekä tietosuojakäytännön. Säilytä kirjautumiseen tarvittavat asiakastunnukset huolellisesti siten, että ne eivät joudu ulkopuolisten haltuun. Olet henkilökohtaisesti vastuussa tunnuksillasi tehdyistä tilauksista.

 

Tilaaminen

Tuotteiden tilaaminen Sportyfeel-verkkokaupassa tapahtuu lisäämällä ne ostoskoriin, syöttämällä tarvittavat tiedot (nimi, osoite, sähköposti, puhelinnumero, toimitustapa- ja paikka) toimitusta varten ja maksamalla ne maksupalvelussa. Tämän jälkeen saat sähköpostilla tilausvahvistuksen, joka toimii myös kuittina. Mikäli olet maksanut tilauksen onnistuneesti, mutta et jostain syystä saa tilausvahvistusviestiä, ota yhteys asiakaspalveluumme. Keräämme verkkokaupassa vain sellaista henkilötietoa, jota tarvitaan palvelun toteuttamiseksi. Välitämme tilauksen yhteydessä kysytyt yhteystiedot Postille tilauksen keräilyä ja toimitusta varten. Sportyfeel-verkkokaupasta tilaaminen edellyttää käyttöehtojen ja tietosuojakäytännön hyväksymistä. Vastaat antamistasi tiedoista ja sinun tulee antaa oikeat ja todelliset itseäsi koskevat tiedot. Mikäli tietosi ovat virheelliset, tulee sinun korjata ne viivytyksettä. Lidl ei vastaa siitä, jos tietojen virheellisyyden vuoksi et saa tilaustasi, tilaus- tai toimitusvahvistusta tai muita asiakirjoja.  Tilaukseen sovelletaan aina tilaushetkellä voimassaolevia hintoja. Lidl pidättää oikeuden perua tilauksen, jos kyseessä on selvä ja olennainen, yleisesti ymmärrettävissä oleva hintavirhe (esimerkiksi tuotteen hinta on 0 euroa). Saatamme käyttää sivustolla alennuskoodeja. Niiden lunastaminen on mahdollista ainoastaan tilausvaiheessa, eikä alennusta myönnetä enää jälkikäteen. Alennuskoodit ovat voimassa ennalta määritellyn ajanjakson. Saatamme käyttää sivustolla tuotekohtaisia minimitilausmääriä. Tästä on aina ilmoitettu erikseen tuotetietosivulla. Kun tuotteen lisää ostoskoriin, lisätään sinne automaattisesti ennalta määritelty minimitilausmäärä. Tuotetta voi tilata minimitilausmäärän tai enemmän. Ilmoitamme tuotteiden tarvittavat ominaisuudet ja ainesosa- sekä ravintoarvotiedot verkkokaupassa tuotetietosivulla. Tarkasta kuitenkin aina lopulliset tuotetiedot pakkauksesta tilauksen vastaanotettuasi.

 

Maksaminen

 

Yleistä maksamisesta

Käytämme maksujen välitykseen Checkoutin Finlandin ylläpitämää palvelua, mikä takaa sinulle turvallisen verkkomaksamisen. Tämä tarkoittaa myös, että tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi voi maksun vastaanottajana näkyä Checkout Finland Oy.

Checkout Finland Oy (y-tunnus 2196606-6) on OP Ryhmään sataprosenttisesti kuuluva, maksunvälitykseen erikoistunut yritys, joka on asiakasmäärältään Suomen suurimpia maksunvälityspalveluita. Sillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa.

Tilausta maksaessasi sinut ohjataan verkkokaupasta hetkeksi Checkoutin maksupalveluun. Kun maksutapahtuma on suoritettu onnistuneesti, sinut ohjataan automaattisesti takaisin verkkokauppaan tilausvahvistussivulle. Kaikki liikenne verkkokaupassa, Checkoutin maksupalvelussa sekä niiden välillä tapahtuu suojattuja yhteyksiä käyttäen, eivätkä ulkopuoliset tahot pääse tarkastelemaan tietoja.

Lidl Suomi Ky ja sen kumppanit eivät käsittele tai pääse käsiksi korttitietoihin, tai tallenna niitä järjestelmiinsä. Ainoastaan tieto maksetusta tilauksesta välitetään verkkokauppaan tuotteiden toimitusta varten.

 

Maksutavat

Sportyfeel-verkkokaupassa on mahdollista maksaa seuraavilla maksutavoilla:

 

Verkkopankkimaksu

Käytössäsi ovat kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy.

Luottokorttimaksu

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Kun maksat Debit-puolelta tai Visa Electron -kortilla, veloitetaan maksu pankkitililtäsi. Maksaessasi Credit-puolelta tapahtuu laskutus luottokorttitiliäsi käyttäen. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla.

Mobiilimaksu

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Masterpass ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voit maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtäsi tai korttimaksuna kortiltasi hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot

MobilePay: Maksuehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla: mobilepay.fi/fi-fi/Pages/faq.aspx

Masterpass: Maksuehdot ovat tarjolla Masterpassin sivuilla:  masterpass.com/assets/pdf/masterpassoperatingrules.pdf

Collector Lasku ja Osamaksu

Tarjoamme mahdollisuuden maksaa laskulla tai tililuotolla yhteistyössä Collector Bank AB:n kanssa. Kun valitset maksutavaksi laskun, saat tuotteet itsellesi ennen niiden maksamista. Laskun saadessasi voit maksaa koko summan kerralla taikka jakaa maksun pienempiin osiin enintään 36 kuukauden ajalle solmimalla tililuottosopimuksen. Lasku erääntyy maksettavaksi ostoa seuraavan kuukauden lopussa ja laskusta peritään laskutusmaksu, joka on 2,95 euroa.

Kun valitset laskulla tai tililuotolla maksamisen, voit tehdä oston ainoastaan käyttäen väestörekisterissä olevaa vakituista osoitettasi ja sinun tulee olla täyttänyt 20 vuotta oston yhteydessä. Jotta voisit maksaa laskun osissa ja solmia tililuottosopimuksen, sinun tulee maksaa laskusta ilmenevä vähimmäissumma laskun eräpäivään mennessä sekä allekirjoittaa luottosopimus Collector Bankin kanssa. Katso osoitteesta oma.collector.fi, miten allekirjoitus tehdään.

Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan muistutusmaksu sekä korko viivästyneeltä ajalta.

Täydelliset ehdot Collectorin laskua ja tililuottoa varten ovat saatavilla seuraavista linkeistä:

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot
Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot

Jos olet jo maksanut laskusi vaikka olet peruuttanut kaupan, sinulla on oikeus maksun palautukseen Collectorilta. Tehdäkseen takaisinmaksun Collector tarvitsee yhteys- ja tilitietosi, sillä Collector ei tallenna niitä maksusi yhteydessä. Tieto palautuksesta välittyy kauttamme automaattisesti suoraan Collectorille, joka kysyy sinulta yhteystietoja. Lähetä tietosi sähköpostitse osoitteeseen contactcenter@collectorbank.fi tai soita numeroon 09 3158 9947.

Luethan Collectorin täydelliset ehdot, jotka näet myös hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla kyseiset ehdot.

Lue lisää: collector.fi

 

Maksujen palautukset

Kun reklamaatio on käsitelty tai tuotepalautus on saapunut varastolle ja se on vastaanotettu, palautamme maksun Checkoutin palvelun välityksellä käyttäen ensisijaisesti samaa maksutapaa. Palautuksissa voi esiintyä muutamien päivien viiveitä riippuen käytetystä maksutavasta ja pankista.

Kaikki pankit eivät tue maksujen palauttamista suoraan tilille. Tällöin sinulle lähetetään Checkoutin nimissä sähköposti, jonka avulla voit syöttää tilinumerosi palautusta varten. Tilinumeron syöttämisen yhteydessä vaaditaan Tupas-tunnistautuminen esimerkiksi verkkopankkitunnuksilla.

Mikäli olet käyttänyt rahoituspalvelua (lasku tai osamaksu), palautuu maksu ensin rahoituspalvelulle. Tieto palautuksesta välittyy kauttamme automaattisesti suoraan rahoitusyhtiölle, joka kysyy sinulta yhteys- ja tilitietoja palautettavaa rahasummaa varten.

 

Yhteydenotot maksuihin liittyen

Maksamiseen liittyvissä asioissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme:

Sähköinen yhteydenottolomake: https://www.lidl.fi/fi/ota-yhteytta.htm

Puhelinnumero: 0800-05435 (Lidl Suomi)

Numeroon soittaminen on maksutonta (puhelut vain Suomesta). Asiakaspalvelu on avoinna arkisin klo 9-19.

 

Voit myös halutessasi olla suoraan yhteydessä Checkoutiin:

checkout.fi

Sähköposti: asiakaspalvelu@checkout.fi

Puhelinnumero: 0800 552 010 (0,00 €/min+pvm)

Aukioloajat: ma–su klo 6–23 (paitsi juhlapyhinä)

 

Laskuihin ja osamaksuihin liittyvissä asioissa pyydämme olemaan yhteydessä suoraan Collectoriin:

collector.fi

Sähköposti: contactcenter@collectorbank.fi

Puhelinnumero: 09 3158 9947

 

Toimitustavat ja –kulut

 

Toimitustavat

Sportyfeel-verkkokaupan tilausten toimittamisesta vastaa Posti. Toimitamme tilauksia Suomeen (poislukien Ahvenanmaa). Tilausten noutaminen Lidl-myymälöistä ei valitettavasti ole tällä hetkellä mahdollista lukuunottamatta myymälöiden yhteydessä olevia Smartpost-automaatteja. Käytössäsi ovat seuraavat toimitustavat:

 

Nouto Postin automaatista

Nouda tilauksesi valitsemastasi automaatista. Saat ohjeet noutamiseen tekstiviestillä paketin saapuessa. Paketti on ilmastoystävällinen Posti Green-lähetys. Katso automaattien sijainti täältä. Postin tiheä verkosto ja myymälöiden sekä kauppakeskusten pitkät palveluajat iltaisin ja viikonloppuisin takaavat, että voit noutaa paketin automaatista silloin kun se sinulle parhaiten sopii. Sinulla on seitsemän päivää aikaa noutaa tilaus automaatista.

Nouto postista

Nouda tilauksesi valitsemastasi postista. Saat ohjeet noutamiseen tekstiviestillä paketin saapuessa. Paketti on ilmastoystävällinen Posti Green-lähetys. Katso postien sijainti täältä. Postin tiheä verkosto ja myymälöiden sekä kauppakeskusten pitkät palveluajat iltaisin ja viikonloppuisin takaavat, että voit noutaa paketin läheltä silloin kun se sinulle parhaiten sopii. Sinulla on seitsemän päivää aikaa noutaa tilaus postista.

Postin kotiinkuljetus

Posti tuo tilauksesi haluamaasi osoitteeseen ilmastoystävällisenä Posti Green-lähetyksenä, ja soittaa ja sopii kanssasi sopivimman toimitusajankohdan.

 

Toimitusmaksut

 

Nouto Postin automaatista ja nouto postista:

Tarjoamme ilmaisen toimituksen pakettiautomaattiin ja postiin kaikkiin loppusummaltaan yli 75 euron arvoisiin tilauksiin. Alle 75 euron tilauksista veloitamme 4,90 euron toimitusmaksun.

Postin kotiinkuljetus:

Tarjoamme ilmaisen kotiinkuljetuksen kaikkiin loppusummaltaan yli 100 euron arvoisiin tilauksiin. Alle 100 euron tilauksista veloitamme 7,90 euron toimitusmaksun.

Noutamatta jääneet paketit:

Mikäli tilaamasi lähetys jää jostain syystä noutamatta, palautuu se säilytysajan jälkeen takaisin varastollemme. Noutamatta jääneistä lähetyksistä perimme 4,90 euron maksun.

 

Toimitusajat

Kaikki tilaukset pyritään keräilemään ja lähettämään yhden arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Posti toimittaa tilaukset noutopisteisiin tai asiakkaalle normaalisti 1-3 arkipäivän kuluessa lähetyksestä, kuitenkin pääsääntöisesti jo seuraavana arkipäivänä. Huomaathan, että sesonkiaikaan toimitusajat voivat olla normaalia pitempiä.

 

Toimitusten seuranta

Lähetämme sinulle sähköpostilla toimitusvahvistuksen ja Postin seurantatunnuksen, kun tilaus on lähetetty varastolta. Sen avulla voit seurata toimituksen etenemistä Postin verkkosivuilla posti.fi/lahetystenseuranta tai Postin mobiilisovelluksella.

 

Yhteydenotot toimituksiin liittyen

Toimituksiin liittyvissä asioissa pyydämme olemaan ensisijaisesti yhteydessä Postiin:

posti.fi

 

Tilauksen peruuttaminen ja palautukset

 

Yleistä peruutusoikeudesta ja palautuksista

Normaalin kuluttajansuojalain mukaisen 14 vuorokauden peruutusoikeuden ohella kaikilla Sportyfeel-verkkokaupasta tilatuilla elintarvikkeilla on 14 päivän, ja käyttötavaratuotteilla 90 päivän palautusoikeus siitä hetkestä, kun olet vastaanottanut tilauksen. Palauttaminen tapahtuu toimittamalla tilaus Postin kautta takaisin varastollemme. Tilausta ei valitettavasti ole mahdollista perua tai muokata enää maksutapahtuman jälkeen, vaan sinun tulee palauttaa lähetys meille toimituksen jälkeen. Huomaathan, että tilaus on noudettava automaatista tai postista, vaikka haluaisitkin peruuttaa sen. Emme peri peruutuksista tai palautuksista kuluja, lukuunottamatta noutamatta jääneitä tilauksia, joista veloitamme 4,90 euron maksun. Tuotteiden vaihtaminen ei valitettavasti ole mahdollista, vaan sinun tulee tehdä uusi tilaus halutessasi toisen tuotteen.

 

Palautusohjeet

Voit palauttaa tilauksesi veloituksetta Postin kautta. Pakkaa tuotteet lähetyslista mukaanlukien huolellisesti alkuperäiseen kuljetuslaatikkoon. Palautettavien tuotteiden täytyy olla avaamattomia ja myyntikuntoisia, jotta voimme hyvittää ne. Mikäli palautus sisältää avattuja tai vaurioituneita tuotteita, pidätämme oikeuden vähentää niiden arvo palautettavasta rahasummasta. Kun tilaus peruutetaan ja palautetaan kokonaisuudessaan, hyvitämme myös mahdollisesti maksamasi toimituskulut. Jos vain osa tilauksesta palautetaan, hyvitämme vain palautettujen tuotteiden arvon.

 

Palauttaminen Postin Helposti-koodilla

Tilaa palautuskoodi osoitteessa posti.fi/palautapaketti syöttämällä lähetystunnus (JJFI-alkuinen koodi). Palauta paketti mihin tahansa Postin automaattiin tai postiin saamasi ohjeen mukaan. Muista liittää myös lähetyslista mukaan palautettavaan pakettiin.

Palauttaminen ilman Helposti-koodia

Ole ensin sähköpostilla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköisellä yhteydenottolomakkeella ja mainitse tilausnumerosi. Saat meiltä Sportyfeel-verkkokaupan palautustunnuksen, joka tulee kirjoittaa lähetyksen päälle. Palauta lähetys lopuksi Postin palvelupisteen kautta. Muista liittää myös lähetyslista mukaan palautettavaan pakettiin.

 

Reklamaatiot

Mikäli tuotteissa tai toimituksissa ilmenee vikoja tai puutteita, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköisellä yhteydenottolomakkeella viimeistään 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Kirjoita viestiin tilausnumerosi ja lyhyt kuvaus tapahtuneesta, sekä liitä mukaan valokuva reklamaation aiheesta. Siten tapauksen käsittely on mahdollisimman nopeaa.