Olemme keränneet tähän vastauksia useimmiten kysyttyihin kysymyksiin. Jos et löydä vastausta kysymykseesi täältä, voit luonnollisesti olla yhteydessä Lidl Suomen asiakaspalveluun sähköisellä yhteydenottolomakkeella tai puhelimitse numeroon 0800-05435. Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin klo 9-19.

 

Tilaaminen

Haluan perua tilaukseni, mitä teen?

Tilausta ei valitettavasti ole mahdollista perua tai muokata enää maksutapahtuman jälkeen, vaan sinun tulee palauttaa lähetys meille toimituksen jälkeen. Huomaathan, että tilaus on noudettava automaatista tai postista, vaikka haluaisitkin peruuttaa sen. Emme peri palautuksista kuluja, lukuun ottamatta noutamatta jääneitä tilauksia.

 

Pitääkö minun rekisteröityä tehdäkseni tilauksia?

Voit tehdä tilauksia myös ilman rekisteröitymistä, mutta rekisteröityneenä asiakkaana voit tallentaa osoitetietosi ja ostaa nopeammin, tarkistaa tilausten tilan, tarkastella aiempia tilauksia sekä tallentaa vaihtoehtoisia osoitteita.

 

Onko tilaukseni lähetetty?

Kun tilauksesi lähtee varastoltamme, saat siitä ilmoituksen sähköpostiisi. Kaikki tilaukset pyritään keräilemään ja lähettämään yhden arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

 

Haluamani tuote on loppuunmyyty. Milloin sitä on tilattavissa?

Valitettavasti emme pysty antamaan tarkkaa aikaa, milloin tuotetta saapuu lisää varastoomme. Voit kuitenkin antaa sähköpostiosoitteesi kohtaan "Haluan ilmoituksen, kun tuotetta on taas varastossa" ja silloin saat sähköposti-ilmoituksen, kun tuotetta on taas tilattavissa.

 

Toimitus

Olen antanut virheellisen puhelinnumeron/sähköpostiosoitteen tilaukseni yhteydessä. Miten saan ilmoituksen saapuneesta paketista?

Voit ilmoittaa meille oikean puhelinnumerosi/sähköpostiosoitteesi sekä tilausnumerosi, niin pyydämme Postia lähettämään sinulle saapumisilmoituksen oikeaan puhelinnumeroosi/sähköpostiosoitteeseesi. Posti tekee yhteystietojen muutokset vain verkkokaupan (Lidl Suomi) pyynnöstä. Tämä ohjeistus koskee myös tilannetta, jos olet vahingossa poistanut Postilta saamasi viestin, jossa on pakettiautomaatin lokerokoodi.

 

Tilaukseni ei ole saapunut luvatussa 1-3 arkipäivän toimitusajassa. Mitä teen?

Mikäli et ole saanut tilaustasi verkkokaupassamme luvatussa toimitusajassa, voit ilmoittaa asiasta meille sähköisellä yhteydenottolomakkeella tai soittamalla numeroon 0800-05435 niin selvitämme lähetyksesi tilaa tarkemmin puolestasi. Kerrothan tilausnumerosi yhteydenotossasi. Huomioithan, että sesonkiaikoina toimitusaika voi olla pidempi.

 

Kuinka kauan Posti säilyttää pakettiani? Mitä jos en ehdi noutamaan sitä?

Posti säilyttää sekä pakettiautomaatissa että postissa olevia paketteja seitsemän päivää. Mikäli pakettia ei sinä aikana noudeta, se palautuu takaisin varastollemme. Paketin säilytysaikaa ei valitettavasti ole mahdollista pidentää.

 

Tuotteet ja reklamaatiot

Onko tuotteissa riittävästi päiväystä, jotta ehdin varmasti käyttää ne?

Tuotepakkauksiemme viimeinen myyntipäivä on varmasti tarpeeksi pitkä, jotta ehdit käyttää myös monipakkauksissa olevat tuotteet.

 

Haluan tehdä reklamaation tilaukseni tuotteesta (esim. rikkinäinen tuote, laatuvirhe yms.)

Ilmoita tarvittavat tiedot (valokuva, tilausnumero, lyhyt kuvaus tapahtuneesta) sähköisellä yhteydenottolomakkeella. Kaikki meille lähetetyt reklamaatiot käsitellään ja selvitetään, joten vastaamme sinulle mahdollisimman pian.

 

Onko samoja tuotteita myytävänä Lidl-myymälöissä?

Osa tuotteista on myös myymälöissä myytävänä. Huomioithan, että myymälöissä ei ole myynnissä monipakkauksia, vaan pelkästään yksittäisiä tuotteita.

 

Tuotteiden palauttaminen

Miten palautan tuotteen?

Voit palauttaa tuotteen kahdella tavalla.

Postin Helposti-koodilla: Tilaa palautuskoodi osoitteessa posti.fi/palautapaketti syöttämällä lähetystunnus (JJFI-alkuinen koodi). Palauta paketti mihin tahansa Postin automaattiin tai palvelupisteeseen saamasi ohjeen mukaan. Muista liittää myös lähetyslista mukaan palautettavaan pakettiin. Säilytä aina Postilta saamasi palautuskuitti, se on tosite lähetyksen palauttamisesta.

Ilman Helposti-koodia: Ole ensin yhteydessä asiakaspalveluumme sähköisellä yhteydenottolomakkeella ja mainitse tilausnumerosi. Saat meiltä Sportyfeel-verkkokaupan palautustunnuksen, joka tulee kirjoittaa lähetyksen päälle. Palauta lähetys lopuksi Postin palvelupisteen kautta. Muista liittää myös lähetyslista mukaan palautettavaan pakettiin. Säilytä aina Postilta saamasi palautuskuitti, se on tosite lähetyksen palauttamisesta.

Ohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta ei hyvitetä.

 

Miten pakkaan palautettavat tuotteet, jos olen ehtinyt jo hävittää verkkokaupan alkuperäisen pakkauksen?

Voit pakata tuotteet myös muuhun kuin alkuperäiseen pakkaukseen, mutta pakkaathan tuotteet huolellisesti ja siten, että pakkaus kestää kuljetusta. Muista liittää myös lähetyslista mukaan palautettavaan pakettiin.

 

Maksut

Milloin saan takaisinmaksun palauttamistani tuotteista?

Kun reklamaatio on käsitelty tai tuotepalautus on saapunut varastolle ja se on vastaanotettu, palautamme maksun Checkoutin palvelun välityksellä käyttäen ensisijaisesti samaa maksutapaa. Palautuksissa voi esiintyä muutamien päivien viiveitä riippuen käytetystä maksutavasta ja pankista. Saat sähköpostiisi ilmoituksen, kun hyvitys on tehty.

Kaikki pankit eivät tue maksujen palauttamista suoraan tilille. Tällöin sinulle lähetetään Checkoutin nimissä sähköposti, jonka avulla voit syöttää tilinumerosi palautusta varten. Tilinumeron syöttämisen yhteydessä vaaditaan Tupas-tunnistautuminen esimerkiksi verkkopankkitunnuksilla.

Lasku/osamaksu: Kun olemme vastaanottaneet palautuksesi, myös laskuttajamme Collector saa tiedon asiasta ja laskusi summa korjataan. Jos olet jo maksanut laskusi tai sinulla on muuta kysyttävää laskuusi liittyen, olethan yhteydessä Collectoriin sähköpostitse contactcenter@collectorbank.fi tai puhelimitse 09 3158 9947.